تبلیغ گوگل بدافزار از آب درآمد

شَرکت گوگل
منبع : دیلی میل

هکرها فضای تبلیغاتی را به طور مستقیم از گوگل خریده اند و در پوشش سایت واقعی احراز هویت این شرکت(Google Authenticator ) که سیستم ایمنی احراز هویت 2 عاملی را ارائه می کند، فعالیت می کنند.


اخبار فناوری


به گزارش سرویس اخبار امنیت سایت شات ایکس و به نقل از دیلی میل این کمپین کلاهبرداری از یک URL گوگل که به نظر قانونی می رسد استفاده کرده اما نگاهی دقیق تر نشان دهنده آن است که شرایطی که شرکت برای کاربران نمایش می دهد در این لینک وجود ندارد.

کاربرانی که این لینک کلاهبردارانه را دانلود می کنند احتمالا اجازه دسترسی به جزییات حساب های بانکی شان، آدرس و IPآدرس های خصوصی شان را به هکرها می دهند.

کارشناسان قبلا به کاربران توصیه کرده بودند فقط روی لینک های تبلیغاتی کلیک کنند که دامنه گوگل را دارند اما به نظر می رسد هکرها این بار هوشمندانه تر علمل کرده و از ابزارهای اصلاح کننده متن و فناوری های پوششی برای تقلید از وب سایت های واقعی استفاده کرده اند.

این تبلیغ خطرناک سبب می شود کاربران نسخه هایی از ابزار احراز هویت را نصب کنند که قبلا توسط یک کمپین توزیع بدافزار به نام DeerStealer توزیع شده بود.

دادگاه فدرال آمریکا: گوگل انحصارطلب است

سوندار پیچای مدیر عامل سوندار پیچای سمت مدیر عامل
منبع : ایسنا

یک قاضی در ایالات متحده حکم به انحصارطلبی گوگل داده و اعلام کرد که این غول فناوری قوانین ضدانحصارطلبی این کشور را نقض کرده است. ضمن اینکه وجاهت قانونی قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری گوگل با اپل را نیز زیر سوال برده است.


اخبار فناوری


به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از ایسنا یک قاضی فدرال حکم داده است که گوگل قوانین ضد انحصار را نقض کرده و در عین حال تسلط خود را بر بازار جستجوی اینترنتی تثبیت کرده است.

گوگل قصد دارد به این حکم اعتراض کند و مدعی است که این حکم به طور غیرمنصفانه‌ای در دسترس بودن موتور جستجوی برتر این شرکت را محدود می‌کند.

حکم قاضی آمیت مهتا نشان داد که گوگل انحصار خدمات جستجو و تبلیغات را حفظ کرده است، نتیجه‌ای که می‌تواند نحوه تعامل مردم با اینترنت را تغییر دهد.

مهتا در حکم خود آورده است: دادگاه پس از بررسی دقیق و سنجش شهادت‌ها و شواهد به این نتیجه رسیده است که گوگل یک انحصارگر است و برای حفظ انحصار خود فعالیت کرده است.

این دادگاه همچنین قرارداد گوگل با شرکت اپل به ارزش ۲۰ میلیارد دلار را غیرقانونی خواند.

این تصمیم یکی از مهم‌ترین احکام ضد انحصار در دهه‌های اخیر است که در نبرد حقوقی بین وزارت دادگستری آمریکا و یکی از قدرتمندترین شرکت‌های فناوری جهان صادر شده است.

این مورد نمونه‌ای از یک روند گسترده‌تر است که در آن تنظیم‌کننده‌ها، هم در ایالات متحده و هم در اروپا نظارت خود را بر شرکت‌های بزرگ فناوری بر سر شیوه‌های انحصاری تشدید کرده‌اند.


این محاکمه و پیامدهای آن

 انحصارطلبی گوگل
عکس : انحصارطلبی گوگل

این دادگاه که در سپتامبر سال گذشته آغاز شد، هیچ هیئت منصفه‌ای نداشت و قاضی مهتا قبل از رسیدن به نتیجه، زمان قابل توجهی را برای مشورت صرف کرد. بحث پایانی در اوایل ماه مه به پایان رسید و مهتا اهمیت این پرونده را هم برای گوگل و هم برای عموم مردم روشن کرد.

گوگل در واکنش به صدور این حکم اعلام کرده است که قصد دارد درخواست تجدید نظر کند.

کِنت واکر رئیس امور جهانی گوگل خاطرنشان کرد که اگرچه این تصمیم برتری موتور جستجو ی گوگل را به رسمیت می‌شناسد، اما به طور غیرمنصفانه‌ای در دسترس بودن آن را محدود می‌کند.

واکر گفت: این تصمیم یعنی گوگل بهترین موتور جستجو را ارائه می‌کند، اما نتیجه می‌گیرد که ما نباید اجازه داشته باشیم آن را به راحتی در دسترس همگان قرار دهیم.

قاضی مهتا کیفیت تیم‌های حقوقی درگیر را ستود و بر حجم گسترده داده‌های مبادله شده در مرحله کشف تاکید کرد. وی در طول محاکمه با انتقاد از گوگل به خاطر شیوه‌های نگهداری سوابق گفت: برای من تکان‌دهنده یا تعجب‌آور است که یک شرکت تصمیم‌گیری درباره زمان حفظ اسناد را به کارمندانش واگذار می‌کند.

این حکم در زمانی صادر می‌شود که نظارت بر شرکت‌های بزرگ فناوری تشدید شده است و تنظیم‌کننده‌ها به طور فزاینده‌ای بر روی اقدامات بالقوه ضد رقابتی متمرکز شده‌اند.

در واقع دادستان‌های دولتی استدلال می‌کنند که تسلط گوگل بر بازار جستجو که حدود ۹۰ درصد در ایالات متحده تخمین زده می‌شود، از راه‌های غیرقانونی به دست آمده است.

وزارت دادگستری آمریکا ادعا می‌کند که گوگل از موقعیت خود در بازار برای کنار زدن رقبا و افزایش درآمدهای تبلیغاتی خود استفاده کرده و سالانه میلیاردها دلار برای قراردادهای انحصاری با سازندگان دستگاه‌های الکترونیکی مانند شرکت‌های اپل و سامسونگ هزینه می‌کند. ShotX.ir@2Ads_2

دفاع گوگل و چالش‌های آینده آن

گوگل در دفاع از خود استدلال می‌کند که این شرکت به سادگی خدمات برتر را ارائه می‌دهد و قراردادهای موتور جستجو ی پیش‌فرض آن نقض ضد انحصارگری محسوب نمی‌شود.

این شرکت همچنین ادعا کرد که یک تعریف گسترده‌تر از بازار جستجو باید شامل سایر غول‌های فناوری مانند تیک‌تاک و آمازون باشد.

یکی دیگر از مسائل بحث برانگیز در طول این محاکمه، رویه گوگل در حذف ارتباطات داخلی و تنظیم خودکار تاریخچه چت(گفتگو) برای عدم حفظ پیام‌ها بود. وزارت دادگستری ادعا کرد که این تلاش عمدی توسط گوگل برای پنهان کردن اطلاعات بالقوه آسیب‌رسان بوده است.

پرونده علیه گوگل که در ابتدا توسط وزارت دادگستری در سال ۲۰۲۰ تشکیل شد، بعداً به بیش از ۱۸ ایالت و منطقه گسترش یافت. کنت دینتزر وکیل دولت در جریان آغاز این محاکمه تأکید کرد که این محاکمه درباره «آینده اینترنت» است.

در حالی که این محاکمه بیشتر پشت درهای بسته برگزار شد، منتقدان، گوگل را به تلاش برای سرکوب گفتمان عمومی و پوشش رسانه‌ای متهم کردند. گوگل نیز با این استدلال که برخی اسرار تجاری قابلیت فاش شدن داشته‌اند، از عدم دسترسی عمومی به برخی شواهد و شهادت‌ها حمایت کرد.

در پی صدور این حکم، لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک، این تصمیم را به عنوان یک پیروزی بزرگ در برابر قدرت کنترل نشده شرکت‌ها جشن گرفت. وی گفت: این یک پیروزی بزرگ برای جلوگیری از قدرت کنترل نشده شرکت‌ها در سرکوب رقابت و کنترل داده‌ها و حریم خصوصی است.

در عین حال، گوگل در اواخر سال جاری با یک شکایت ضد انحصارگری دیگر روبرو می‌شود که بر روی شیوه‌های تبلیغاتی خود و اینکه آیا فناوری‌های تبلیغاتی کلیدی را در انحصار خود درآورده است، تمرکز خواهد داشت. این مورد آتی می‌تواند روی شیوه‌های تجاری گوگل و تأثیر آن بر چشم‌انداز دیجیتال تأثیر بیشتری بگذارد. ShotX.ir@3Ads_3

قابلیت مرور صوتی تاریخچه نسخه دسکتاپ گوگل کروم

 پریسا تبریز
منبع : ایتنا

پریسا تبریز ، نایب رئیس کروم، در گفتگو با خبرنگاران پیش از اعلام این خبر گفت: «درخواست‌های بسیاری وجود داشته است که یک رابط کاربری محاوره‌ای‌تر به تاریخچه کروم اضافه شود تا افراد مجبور نباشند URL‌ها را به خاطر بسپارند».


اخبار فناوری


به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از ایتنا یک قابلیت جدید که در چند هفته آینده به نسخه دسکتاپ مرورگر کروم می‌آید ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. با استفاده از آن، می‌توانید از طریق جمینای (خانواده مدل‌های زبان بزرگ گوگل که سیستم‌های هوش مصنوعی آن را پشتیبانی می‌کند) درباره تاریخچه مرور خود به زبان طبیعی سؤال بپرسید. مثلا کافیست وارد قسمت تاریخچه (history) مرورگر شده و در نوار آدرس تایپ کنید: «آن بستنی‌فروشی که هفته گذشته جستجو کردم کدام بود؟» تا کروم صفحات مربوط به آن را از میان هر آنچه که تاکنون مرور کرده‌اید نشان دهد.

به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، پریسا تبریز، نایب رئیس کروم، در گفتگو با خبرنگاران پیش از اعلام این خبر گفت: «درخواست‌های بسیاری وجود داشته است که یک رابط کاربری محاوره‌ای‌تر به تاریخچه کروم اضافه شود تا افراد مجبور نباشند URL‌ها را به خاطر بسپارند».

این قابلیت در حال حاضر فقط برای کاربران کروم دسکتاپ در ایالات‌متحده در دسترس خواهد بود و به طور پیش‌فرض فعال (opt-in) خواهد بود. همچنین با وب‌سایت‌هایی که در حالت ناشناس (Incognito) مرور کرده‌اید کار نخواهد کرد.

از جنبه حفظ حریم خصوصی هم این شرکت می‌گوید که از پیامدهای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی گوگل بر تاریخچه مرورگری شما برای ارائه پاسخ به شما آگاه است. تبریز گفت که این شرکت مستقیماً از تاریخچه مرور یا برگه‌های شما برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود استفاده نمی‌کند. او گفت: «هر چیزی که مربوط به سابقه مرور باشد داده‌های فوق شخصی و حساس است. ما می‌خواهیم بسیار مراقب باشیم و مطمئن شویم که از ابتدا و با طراحی درست رعایت حریم خصوصی تضمین شده باشد».


جستجو محاوره ای در تاریخجه گوگل کروم
عکس : جستجو محاوره ای در تاریخجه گوگل کروم

علاوه بر این، گوگل دو ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز به کروم اضافه می‌کند. بالاخره گوگل لنز را که هم اکنون در نسخه‌های اندرویدی کروم و نسخه آیفون وجود دارد، به نسخه دسکتاپ نیز می‌آورد، البته فعلا در ایالات‌متحده. طبق پست وبلاگ گوگل در مورد این ویژگی، «این بدان معناست که می‌توانید به راحتی هر چیزی را که در وب می‌بینید، بدون خروج از برگه فعلی خود انتخاب کنید، جستجو کنید و سؤال بپرسید».

می‌توانید با Google Lens در کروم دسکتاپ با انتخاب نماد آن در نوار آدرس و سپس کلیک کردن روی هر صفحه وبی که می‌خواهید جستجو کنید آن را فعال نمایید. به عنوان مثال، با کلیک بر روی تصویر یک گیاه در یک صفحه وب با گوگل لنز، یک نوار کناری مستقیماً در صفحه وب باز می‌شود و آن را شناسایی می‌کند. سپس می‌توانید سؤالاتی مانند «این گیاه برای زنده ماندن به چه مقدار نور خورشید نیاز دارد؟» بپرسید و بدون خروج از صفحه‌ای که در آن هستید، پاسخ‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را دریافت کنید. ShotX.ir@2Ads_2

جستجو در تاریخجه گوگل
عکس : جستجو در تاریخجه گوگل

لنز همچنین می‌تواند متن در داخل ویدیوها را تجزیه و تحلیل کند، به این معنی که می‌توانید مکث کنید و مستقیماً هر متنی را که در فریم نمایش داده می‌شود (مانند معادله ریاضی) انتخاب کنید و به‌سرعت توضیحاتی را در نوار کناری با اطلاعات بیشتر تولید شده توسط هوش مصنوعی در مورد آن دریافت کنید.

همچنین گوگل حال اضافه کردن Tab Compare است، قابلیتی که به شما یک نمای کلی تولید شده توسط هوش مصنوعی از محصولات نمایش داده‌شده در چندین برگه در یک مکان واحد ارائه می‌کند. گوگل می‌گوید به کمک آن می‌توانید به راحتی مقایسه کنید و، بدون تغییر برگه‌های متعدد، تصمیمی آگاهانه بگیرید. ShotX.ir@3Ads_3

سه ویژگی جدید گوگل برای تجربه وب‌گردی بهتر با کروم

سه ویژگی جدید گوگل برای تجربه وب‌گردی بهتر با کروم
منبع : ایتنا

هوش مصنوعی توانایی مرورگر گوگل کروم را برای انجام سریع‌تر کارها افزایش می‌دهد و تجربه وب‌گردی شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند.


اخبار فناوری


به گزارش سرویس اخبار اینترنت و شبکه سایت شات ایکس و به نقل از ایتنا هوش مصنوعی توانایی مرورگر گوگلکروم را برای انجام سریع‌تر کارها افزایش می‌دهد و تجربه وب‌گردی شما را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

درسال‌های اخیر، ما از هوش مصنوعی برای ایجاد یک تجربه مرور سریع‌تر، ایمن‌تر و مفیدترکروم در راستای کمک به جلوگیری از آسیب سایت‌های مخرب، ایجاد ترجمه فوری برای رسانه‌ها، سازمان‌دهی بهتر تب‌ها و تایپ کردن با اطمینان بیشتر استفاده کرده‌ایم.

اکنون، سه ویژگی جدید هوش مصنوعی با استفاده از آخرین مدل‌های گوگل درکروم از طریق لنز گوگل در دسترس است.


روشی جدید برای جستجوی آنچه می‌بینید

گوگل لنز
عکس : گوگل لنز

قابلیت‌های جدید گوگل لنز با ارائه آخرین به‌روزرسانی کروم ، مستقیماً به مرورگر رایانه شما منتقل می‌شود. این بدان معناست که ما می‌توانیم به راحتی هر چیزی را که در وب می‌بینیم، بدون خروج از تب فعلی شناسایی، جستجو کنیم.

برای استفاده از گوگل لنز در رایانه خود، نماد لنز را در نوار آدرس انتخاب کنید، سپس روی هر چیزی که می‌خواهید جستجو کنید کلیک کنید یا بکشید. ShotX.ir@2Ads_2

مقایسه محصولات در بین سایت‌ها

هنگام خرید آنلاین، احتمالاً متوجه خواهید شد که برای خواندن نظرات و جستجوی قیمت‌ها بین چندین صفحه و تب جابجا می‌شوید. این جابجایی‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشد.

در چند هفته آینده، کروم Tab Compare را معرفی خواهد کرد. ویژگی جدیدی که یک نمای کلی تولید شده توسط هوش مصنوعی از محصولات چندین تب، را ارائه می دهد.

تصور کنید که به دنبال یک اسپیکر بلوتوث قابل حمل جدید برای سفر هستید، اما جزئیات محصول و بررسی‌ها در صفحات و وب سایت‌های مختلف پراکنده شده است.

کروم جدول مقایسه‌ای را ارائه می‌دهد که تمام جزئیات کلیدی، مشخصات محصول، ویژگی‌ها، قیمت و رتبه بندی‌ها را در یک تب گرد هم می‌آورد، بنابراین می‌ توانید به راحتی مقایسه کنید و بدون جابجایی میان تب‌ها، تصمیم آگاهانه بگیرید. ShotX.ir@3Ads_3

تاریخچه مرورگر مفیدتر می‌شود

Chrome History در واقع به شما کمک می‌کند سایتی را که بازدید کرده‌اید، اما ذخیره نکرده‌اید و به یاد نمی‌آورید که چگونه مراحل خود را دوباره دنبال کنید تا به آنجا برگردید، پیدا کنید،

با این حال، به زودی، کروم جستجوی آن دسته از سایت‌هایی را که بازدید کرده‌اید به روشی تعاملی‌تر با کمک هوش مصنوعی آسان‌تر خواهد کرد .

کروم صفحات مرتبط از تاریخچه مرورگرتان را به شما نشان می‌دهد. استفاده از این قابلیت کاملا اختیاری خواهد بود و می‌توانید به راحتی آن را در تنظیمات خود فعال یا غیر فعال کنید. اما این ویژگی شامل هیچ داده مروری از حالت ناشناس نخواهد بود. ShotX.ir@4Ads_4

ساعت هوشمند گوگل Pixel Watch 3 یک مدل ۴۵ میلی متری هم خواهد داشت

پیکسل واچ
منبع : ترنجی

پیش از این چند گزارش داشتیم که Google Pixel Watch 3 در دو اندازه عرضه خواهد شد. امروز تأیید دیگری داریم بر این موضوع داریم و می‌دانیم که ساعت هوشمند گوگل Pixel Watch 3 یک مدل ۴۵ میلی متری هم خواهد داشت.


اخبار فناوری


به گزارش سرویس اخبار گجت سایت شات ایکس و به نقل از ترنجی ویدیوی تبلیغاتی لو رفته از گوگل پیکسل واچ ۳ برخی از ویژگی‌های این ساعت هوشمند و همچنین دو اندازه آن یعنی مدل‌های 41 و 45 میلی متری را نشان می دهد. چقدر خوب که به نظر می‌رسد که گوگل حاشیه نمایشگر را کمی کمتر کرده است، به خصوص در مدل جدید بزرگتر به نظر می‌رسد نمایشگر تا لبه‌ها کشیده شده است.


پیکسل واچ 3 مدل ۴۵ میلی متری
عکس : پیکسل واچ 3 مدل ۴۵ میلی متری

طبق گزارش‌ها، توان شارژ این ساعت‌ها ۲۰ درصد سریع‌تر خواهد بود، در حالی که گوگل همچنان ادعا می‌کند تا 24 ساعت عمر باتری به شما ارائه می‌کند.

در مورد ویژگی‌ها، Pixel Watch 3 ویژگی‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بهترین رکوردهای شخصی خود را شکست دهید و در حین دویدن به شما توصیه‌هایی در آنِ واحد می‌دهد.

ساعت هوشمند گوگل Pixel Watch 3 ویژگی “توان قلبی” جدیدی را معرفی می‌کند که انتظار می‌رود مشابه ویژگی “امتیاز آمادگی” برند Fitbit باشد. این ویژگی سطح فعالیت اخیر، تغییرات خواب و ضربان قلب (HRV) شما را با حالت پایه شخصی شما مقایسه می‌کند.

هر دو مدل پیکسل واچ 3 در ۲۳ مرداد در کنار پیکسل 9، پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 پرو XL و پیکسل 9 پرو فولد معرفی خواهند شد. مدل وای فای 41 میلی متری پیکسل واچ 3 احتمالا 349 دلار خواهد بود، در حالی که مدل 45 میلی متری با قیمت 399 دلار به فروش می رسد. اضافه کردن اتصال LTE حدود 100 دلار بیشتر هزینه خواهد داشت. ShotX.ir@2Ads_2